Veel bedrijven hebben een hoop met tijd en geld gestoken in hun online marketing om hoger in Google te komen. Dan staan ze hoger in Google en merken ze dat er weinig aanvragen komen en de telefoon blijft stil. Dat is flink zuur want ja hadden ze het geld maar ergens anders ingestoken! Vaak is dit prima te verhelpen, alleen moet je eerst uitzoeken wat het probleem is! In dit artikel lees je een aantal tips om je conversie te verbeteren en het bovenstaande te voorkomen! Google Ads inzetten in combinatie met SEOWe gaan beginnen met het voorkomen van het bovenstaande probleem, want vaak is dit de reden dat ondernemers niet meer geloven in online marketing en het vertrouwen in een online marketing bureau verliezen! Dit is zonde want je laat dan gewoon heel veel kansen liggen. Hoe we het voorkomen is door Google Ads in te zetten in combinatie met SEO. Met Google Ads sta je snel bovenaan, bereik je snel veel bezoekers ‘wat ook gelijk goed werkt voor je SEO’ en kan je snel concluderen of het je rendement oplevert. Mocht je nou merken dat je niet veel aanvragen krijgt, dan kan je direct gaan optimaliseren voor een beter resultaat! Vervolgens kan je de Google Ads daar weer op bijsturen. Google Ads uitbesteden in combinatie met SEO is dan ook een Goude zet! Wat kan je doen als je weinig aanvragen krijgt?Het is belangrijk om voor jezelf af te vragen wat jouw klanten willen en niet wat jij wil. Een voorbeeld: Toen ik begon met ondernemen was het voor mij belangrijk dat bedrijven een afspraak met mij maakte of een offerte aanvraag deden, dus ik zette overal op mijn website plan een adviesgesprek/ vraag een offerte aan. Maar daar waren mijn klanten niet naar op zoek. Mijn klanten wilde informatie vinden en als ze dat niet vonden gingen ze verder zoeken waar ze wel de informatie konden vinden. Het rotte is dan als ze er niet uitkomen gaan ze mij zeker niet bellen! Dus zorg er ter alle tijden voor dat er een laagdrempelige manier op je website aanwezig is om contact met je op te nemen. Een ander voorbeeld: Je bent een bedrijf in het wrappen van keukens. Je hebt overal op je website staan vraag hier je offerte aan. Dat is natuurlijk wat jij wilt, maar wat wil jouw klant? Jouw klant wil weten welke folies er zijn en wilt graag inspiratie op doen. Tip maak een brochure, noem het inspiratie boek, verwerk hierin de folies en mogelijkheden en bied deze gratis aan als iemand zijn naam, telefoonnummer en email achter laat. Dit is dus lekker laagdrempelig en zal veel sneller gedaan worden! |
https://allinone-media.nl |
